Zwangerschap

in de sauna

Wilt u tijdens uw zwangerschap lekker ontspannen?

Als u een regelmatige bezoeker van de sauna bent en geen last heeft van verhoogde bloeddruk is dit geen enkel probleem. Let tijdens uw sauna bezoek wel goed op uw lichaam. Bent u geen regelmatige bezoeker van de sauna?  Dan raden wij tijdens de eerste 3 maanden van uw zwangerschap een sauna bezoek af. In de eerste 3 maanden van uw zwangerschap is uw lichaam namelijk erg kwetsbaar en dit kan voor complicaties zorgen. De laatste 6 weken van uw zwangerschap kunt u wel gebruik maken van de sauna, maar dan raden wij het gebruik van de kleine gemeenschappelijke baden af. De kans op infectie is namelijk groter in de laatste 6 weken, dit komt omdat u mogelijk al wat ontsluiting kunt hebben.

Een aantal dingen waar u op moet letten tijdens uw sauna bezoek:

  • Maak geen gebruik van sauna’s met een temperatuur boven de 95ºC.
  • Maak geen gebruik van de koude dompelbaden, de temperatuur van deze baden is in vergelijking met de sauna’s zo koud dat uw baby hiervan kan schrikken.
  • Blijf niet te lang in de sauna’s, hooguit 10 minuten.
  • Maak geen gebruik van de infraroodsauna.
  • Blijf goed drinken en neem af en toe rust.

De voordelen van een massage tijdens uw zwangerschap. 

Om geen enkel risico te nemen wordt een massage uitsluitend uitgevoerd door onze therapeutische masseuses. Voetmassages mogen absoluut niet tijdens de zwangerschap, dit raden wij dus ten zeerste af. Er zijn naast de bezorgdheden ook een heleboel voordelen aan een massage tijdens uw zwangerschap. We hebben een aantal voordelen voor u op een rijtje gezet:

  • Ontspanning
    Door de huid intensief aandacht te geven komen er chemische stoffen vrij in het lichaam dat kan leiden tot ontspanning. De stoffen zijn goed voor zowel uzelf als uw baby.
  • Versterkt immuunsysteem
    Uw immuunsysteem wordt versterkt door een ontspannende massage waardoor u minder vatbaar bent voor ziekten.
  • Nachtrust
    Zwangere vrouwen die regelmatig gemasseerd worden slapen beter.
  • Stress
    Massages verminderen de aanmaak van cortisol, het stresshormoon, in de hersenen. Hierdoor heeft u dus minder last van stress.
  • Verlichting bij spataderen
    Van massages krijgt u een betere doorbloeding, wat verlichtend kan werken bij spataderen.
  • Minder kans op te vroeg geboren baby
    Uit onderzoek blijkt dat zwangere vrouwen die regelmatig een massage krijgen minder vaak te maken hebben met een te vroeg geboren baby dan zwangere vrouwen die niet regelmatig worden gemasseerd.

Geef bij de reservering aan dat u zwanger bent zodat onze medewerkers hier rekening mee kunnen houden.